Strona wykorzystuje pliki cookies. Zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody na ich używanie nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Obszar 1 - Zadanie 2
Wychowanie zdrowotne zajmuje w naszym przedszkolu bardzo ważne miejsce w procesie wszechstronnego kształcenia i wychowania dzieci. Okres przedszkolny jest szczególnie znaczący dla kształtowania motoryki dziecka. Podstawowe formy aktywności ruchowej to: zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy na placu przedszkolnym, spacery i wycieczki.

Ćwiczenia gimnastyczne odbywają się w starszakach 2 razy w tygodniu. Aby uatrakcyjnić ten rodzaj zajęć nauczycielki wykorzystują często niekonwencjonalne przybory. Podczas zajęcia dzieci doskonaliły swoją sprawność ruchową wykorzystując: papierowe rolki, guziki, gąbki, chustki. Zabawy z nietypowym przyborem sprzyjają pobudzeniu inwencji twórczej – zmuszają dzieci do twórczych poszukiwań. Stosowanie niekonwencjonalnych przyborów do ćwiczeń świadczy o kreatywności nauczycieli. Sprzęt taki jest łatwo dostępny, nic nie kosztuje, często jest wykonany samodzielnie przez dzieci, a co najważniejsze uatrakcyjnia zajęcie. Inne przybory nietypowe wykorzystywane przez nauczycielki podczas organizowania ćwiczeń gimnastycznych w naszym przedszkolu to: gazety, butelki plastikowe puste lub napełnione piaskiem, pudełka różnej wielkości, piórka, maskotki, wstążki, sznurki, krzesełka, materiał przyrodniczy, np. szyszki, suche liście, itp. Zajęcia z wykorzystaniem nietypowych przyborów mają niekwestionowany korzystny wpływ na prawidłowy rozwój fizyczny dzieci, a co najważniejsze przynoszą przedszkolakom wielką  frajdę i dużo radości.

∗ Konspekt zajęć Zadanie 2